poniedziałek, 12 marca 2018

*RECENZJA* Gra planszowa AZUL


Hej!

Ostatnio wpadła w moje ręce nowa, zbierająca bardzo dobre opinie gra o nazwie AZUL. Na serwisie BGG pnie się ona coraz wyżej w rankingach, zdobywając coraz więcej fanów. Gra, którą testowałam, to wersja niemiecka wydana przez Plan B Games. Za polską wersję gry odpowiedzialne jest natomiast Wydawnictwo Lacerta, które premierę zapowiedziało na marzec. Obecnie wystartowała już przedsprzedaż i tym samym wiemy ze strony wydawnictwa, iż gra kosztuje 135 złotych lub 190 złotych wraz z dodatkiem Joker.





Co znajduje się w pudełku?

100 kolorowych płytek
4 plansze graczy
9 okrągłych żetonów warsztatów
4 znaczniki punktacji
1 żeton gracza rozpoczynającego
1 lniany woreczek
1 instrukcja


Jak widać, plansze graczy są dwustronne, więc możemy urozmaicić sobie grę, gdy znudzi nam się podstawowy wariant gry.



Już samo pudełko w środku prezentuje się niesamowicie, bardzo ładnie i praktycznie wytłoczone.




Lniany woreczek też bardzo ładny, ale zdaje się że jakość mogłaby być nieco lepsza. Mam wrażenie, że mój jest już w niektórych miejscach starty.



Plansze są bardzo ładne. Każdy z graczy sam u siebie zaznacza swój stan punktów. Jako że na naszej planszy dużo się dzieje i wciąż musimy przesuwać płytki, zdarzyło mi się niestety parę razy zahaczyć o znacznik punktacji i tym samym zmienić sobie stan punktów (mam nadzieję, że na plus, hehe).



Taka ilość płytek sprawia, że pudełko zyskuje na wadze. Warto dodać, iż są one naprawdę dobrze wykonane, a zabawa nimi to już przyjemność sama w sobie. Kto kojarzy żetony z gry Splendor, ten wie o czym mowa :)


PODSUMOWANIE

PLUSY
  • gra jest niesamowicie ładna, dobrze prezentuje się na półce
  • rozgrywka jest szybka (20-30min), więc sięgamy po nią częściej
  • dobrze wykonane komponenty (choć woreczek nie przypadł mi do gustu)
  • dobrze napisana zwięzła instrukcja
  • sprawdzi się również dla 2 osób
  • dużo frajdy z zapełniania pustych pól podczas rozgrywki i zgarnianie punktów za kombosy
  • jest trochę negatywnej interakcji, więc można zagrać przeciwnikowi na nosie, zabierając mu płytki, które sobie upatrzył


MINUSY
  • brak jakiejkolwiek fabuły gry (jest sucho!)
  • mam wrażenie, że ciężko mi rozgryźć tę grę i czegoś mi w niej jednak brakuje 
  • pomimo tego, iż, jak to w grze logicznej, każda rozgrywka jest inna, to po pewnym czasie schemat ten nudzi i ma się wrażenie, że co grę robi się te same ruchy

Moja ocena: 7/10

Jeśli lubicie gry logiczne, to koniecznie wypróbujcie. Azul ma bowiem tę zaletę, że swoim wyglądem wyróżnia się wśród innych tego typu gier i zdecydowanie cieszy oczy.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz