wtorek, 8 grudnia 2015

Modowe kolorowanie, czyli antystresowe kolorowanki dla dorosłych





Z zakupem tych wyjątkowych kolorowanek nosiłam się już jakiś czas. Jednak jak na dorosłą osobę przystało, miałam opory, no bo kto widział tego typu rzeczy w wieku 26 lat :) Ciekawość jednak wzięła górę i zdecydowałam się na zakup dwóch kolorowanek. Pierwsza z nich to Modowe kolorowanie autorstwa Marie Perron, a drugie to Art deco. 100 antystresowych kolorowanek Eleny Lopez. Obie pozycje zostały wprowadzone na rynek dzięki wydawnictwu Egmont Polska.



Do zakupu tak naprawdę skłoniła mnie pozycja druga. Zachęciło mnie bowiem poznawanie stylów art déco i art nouveau. W rzeczywistości jednak od kilku dni siedzę tylko i wyłącznie nad Modowym kolorowaniem, a Art déco czeka na swoją kolej. W związku z tym dziś przychodzę do Was z recenzją kolorowanki o modzie.

Swoje egzemplarze kupiłam w Internecie za około 28 złotych. Polecam tę metodę zakupu, gdyż stacjonarnie kolorowanki potrafią kosztować dużo więcej. W paczce znalazłam dwie grube książeczki z twardymi tekturowymi okładkami. Strony również są bardzo trwałe, wykonane z porządnego papieru. Raczej niemożliwe jest, aby podczas energicznego kolorowania coś się pozaginało, jak to zdarza się przy kiepskiej jakości kartkach.


modowe kolorowanki


modowe kolorowanki

modowe kolorowanki

Same projekty robią wrażenie. Czasem ma się wrażenie, że niektóre zostały wykonane niechlujnie. Nie jest to bowiem kontur wykonany grubą krechą, jaki spotykamy w kolorowankach dla najmłodszych. Po pokolorowaniu jednak wszystko tworzy spójną całość, a tego typu delikatny obrys sprawia, że obrazki wyglądają bardzo artystycznie i lekko. Bardzo podoba mi się taki efekt. 

modowe kolorowanki



modowe kolorowanki

W książce nie znajdziemy też żadnych wytycznych, co do tego, jakimi kolorami wypełnić dany kontur. Jedynej informacji, jakiej udziela nam autor, są podpisy na dole strony, mówiące o tym, kto zaprojektował dane dodatki czy ubrania. Dociekliwi bez problemu znajdą je w Internecie, mogąc odtworzyć szczegóły oraz kolory stroju.

modowe kolorowanki



modowe kolorowanki

modowe kolorowanki

Nie spodziewałam się, że ta nietypowa książka aż tak mnie wciągnie. Muszę powiedzieć, że samo kolorowanie dostarcza sporo frajdy. Polecam nastolatkom oraz dorosłym. Dla małych dzieci może nie być odpowiednia ze względu na trudne do pokolorowania elementy. 

Moja ocena 4.5/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz